marți, 31 august 2010

Peninsula - festival romanesc organizat de maghiari

E al doilea an in care merg la festivalul de la Tg Mures, Peninsula. Anul asta am mers cu asteptari mari acolo, in primul rand datorita amintirilor inca vii de anul trecut. Din fericire s-a intamplat un lucru rar, asteptarile nu mi-au fost inselate. Dimpotriva, am ramas inca o data surprins de profesionalismul organizatorilor, de calitatea participantilor, de sunet si ambianta, de preturile "ramase in urma" fata de Bucuresti, de publicul prezent, in general de tot ce se intampla acolo.
Desi sunt cunoscut in cercul prietenilor ca fiind putin rasist din fire, am constatat cu stupoare ca aia pe care-i numim bozgori ne cam dau lectii in ceea ce priveste curatenia, organizarea, ospitalitatea si bunul simt. Asta e tristul adevar pentru noi. Apoi am stat sa ma gandesc cand am auzit ultima data de un sas sau secui plecat la furat prin Spania. Nu prea mi-a iesit. Culmea e ca festivalul se desfasoara intr-un cartier tiganesc, la propriu. Nu stiu cum dracu s-a facut ca nu s-a auzit nicio manea timp de 3 zile, niciun Mercedez cu geamuri negre si ghiuluri stralucinde la imbinarea chederelor dinspre sofer, nicio bataie cu sabii si alte arsenale de film cu ninja, niciun "bah, ce te uiti la gagica-mea, ca te sparg sa moa' mama!". Ciudat!!!
Lume imbracata cu gust, oameni zambitori, muzica buna, mancare si bautura ieftina, concerte de calitate, curatenie. Haos si voie buna. Sa fie primit!
Am avut parte de ploaie si frig duminica, noroc cu vodca si cu Korn.
Sambata a fost cea mai misto zi. A fost ziua in care au cantat Tricky. Pt cei care nu cunosc trupa sau nu gusta genul, nu are rost sa mai dezvolt. Pt cei care stiu ce inseamna Tricky - live, am un singur lucru sa le spun: SPER CA ATI FOST ACOLO. DACA NU, ATI PIERDUT CELE MAI IMPORTANTE DOUA ORE PE ANUL ACESTA.
Tg Mures - un oras curat, fara gropi, renovat fiecare bloc, multe flori, putin praf, zero gauri in asfalt, preturi decente, oameni zambitori.
Legenda aia ca daca nu cunosti maghiara nu te serveste nimeni se infirma. Am fost la un restaurant unde tot personalul vorbea limba maghiara. Am intrebat daca au Gulash si au spus ca nu au in meniu. Atunci am rugat-o pe chelnerita sa ne indice un loc unde putem gasi un Gulash bun. S-a intors dupa doua minute si ne-a zis ca bucatareasa a spus ca ne face Gulash special pt noi. Asa a fost...si chiar a meritat. Cat credeti ca a costat? 5 lei portia... mda :). Marketing against rasism!!!!
Am revenit in Bucuresti cu gandul ca mai exista o sansa. Oamenii pot fi si toleranti si inteligenti in Romania. Daca tot suntem o natie cam de rahat, care se bate cu pumnul in piept a ipocrizie de multe ori, poate ne lasam influentati si pozitiv din partea unor minoritati conlocuitoare. Poate uitam limbajul de cartier si gesturile de cocalari si facem si treaba, asa de slabi ce suntem si usor influentabili. Poate se prinde si ceva bun.
A nu se interpreta ca sunt de acord cu aberatiile cerute de udmr sau de extremistii nationalisti din Harghita sau Covasna. Departe de mine. Sunt doar incantat ca un strain care ajunge in Romania, Tg Mures, pleaca placut impresionat. Cauza... omul sfinteste locul. Din fericire acel loc se afla la mine in tara. Din pacate, e un oras martir din cauza unui guvern post-revolutionar ce a dus crima la rang de virtute. Guvern roman, nu maghiar ;).
Va las sa va delectati cu clipul piesei care a deschis concertul Tricky.
Voi reveni asupra subiectului cu alta ocazie.


Un comentariu: